Заклад вищої освіти як середовище розвитку державної мови й зростання її престижності
DOI:
https://doi.org/10.35433/philology.1(89).2019.111-117Ключові слова:
соціолінгвістика, соціологічне опитування, мовна особистість, мовна свідомість, мовна самооцінка, мовні авторитети, мовне оточення, мовна стійкість, мовна опірність, мовна толерантність, державна мова, українськомовний, російськомовний, суржик, двомовність, літературна мова, чистота мови.Анотація
У статті йдеться про роль закладу вищої освіти як середовища розвитку та популяризації державної мови, про мовні авторитети сучасної української молоді, зокрема студентів, і значення мовної політики у створенні позитивного іміджу державної мови. На основі результатів соціологічного опитування автори доводять: мовними авторитетами для студентів є насамперед викладачі, їхні однокурсники та родина, а рівень розвитку мовної свідомості студентів пов’язаний з їх мовною самооцінкою.
Посилання
Брицин В. М. Соціолінгвістика / В. М. Брицин // Українська мова : Енциклопедія. – 2-ге вид., виправл. і доповн. –К. : Вид-во ''Українська енциклопедія'' ім. М. П. Бажана, 2004. – 631 с.
Загоруйко К. С. Українська мова в соціолінгвістичному аспекті / К. С. Загоруйко // ''Управління розвитком''. – 2013. – № 15 (155). – С. 42–43.
Масенко Л. Т. Лінгвокультурологія і стратегія мовної політики / Л. Т. Масенко // Дивослово. – 2003. – № 2. – С. 12–15.
Масенко Л. Т. Українська мова в соціолінгвістичному аспекті / Л. Т. Масенко // Студії з україністики : [зб. наук. пр.]. – К. : Інститут філології КНУ імені Тараса Шевченка. – 2004. – Вип. 6. – С. 130–147.
Масенко Л. Суржик як соціoлінгвістичний феномен // Дивослово. – 2002. – № 3. – С. 11–13.
Радчук В. Мова в Україні : стан, функції, перспективи / В. Радчук // Дивослово. – 2002. – № 4. – С. 5–9.
Селігей C. П. Мовна свідомість: структура, типологія, виховання. – К. : Вид. дім ''Києво-Могилянська академія'', 2012. – 118 с.