КРИТИЧНИЙ ДИСКУРС МЕТАДРАМИ ВАРВАРИ ЧЕРЕДНИЧЕНКО "АРТИСТКА БЕЗ РОЛІВ"

Автор(и)

  • О. Вісич Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1706-1147

DOI:

https://doi.org/10.35433/philology.1(87).2018.58-62

Ключові слова:

метадрама, драма-дискусія, театр корифеїв, європейська драма, пролетарський театр

Анотація

Концепція метадрами активно розвивається у сучасній світовій гуманістиці й починає входити в методологічний обіг українського літературознавства. У статті доведено актуальність застосування метадраматичного аналізу щодо творчості Варвари Чередниченко. Визначено, що п'єса "Артистка без ролів" завдяки жанровій формі драми-дискусії репрезентує конфлікт між ключовими концепціями театру 20-х років ХХ століття. Полеміки, що розгоряються між персонажами і є художнім відображенням реальних культурно-естетичних зіткнень, формують метадраматичний дискурс твору.

Посилання

Dysput "Pro shliakhy suchasnoho ukrainskoho teatru": stenohrama [Dispute "On the Ways of Modern Ukrainian Theater": Transcript]. – Kh., 1927. – Zberihaietsia v arkhivi Muzeiu teatral'noho, muzychnoho ta kinomystetstva Ukrainy, f. "Do istorii teatru" (kn. 1488 iz f. V. Vasylka), od. zb. 9136.

Buzhenko T. Zhyttievyi i tvorchyi shliakh Varvary Cherednychenko [Life and Creative Way of Varvara Cherednichenko] / Tetiana Buzhenko, Fedir Sarana // Varvara Cherednychenko. Vybrani tvory [Varvara Cherednychenko. Selected Works]. – K. : Dnipro, 1971. – S. 3–15.

Veselovska H. Ukrainskyi teatral'nyi avanhard [Ukrainian Theatrical Avant-Garde] / Hanna Veselovska. – K. : Feniks, 2010. – 368 s.

Trutneva A. N. "Pesa-dyskussiia" v dramaturhii B. Shou kontsa XIX-nachala XX veka (problema zhanra) ["Play-discussion" in the Drama of B. Shaw of the Late XIX-Early XX Centuries (the Problem of the Genre)] : …kand. filol.. nauk : 10.01.03 / Trutneva Anna Nykolaievna. – Nyzhnyi Novhorod, 2015. – 209 s.

Dawood R. A. K. H. Critical Discourse within European Plays in the First Half of the Twentieth Century and the Manifestations of a Similar Phenomenon in Modern Egyptian Drama / R. A. K. H. Dawood // Thesis or dissertation. – University of Exeter, 2014. – 352 p. : https://ore.exeter.ac.uk/repository/bitstream/handle/10871/15359/DawoodR.pdf;sequence=1.

Cherednychenko V. Artystka bez roliv [Actress Without Roles] / Varvara Cherednychenko // Chervonyi shliakh [Red Road]. – Kharkiv : Derzhavne vydavnytstvo Ukrainy, 1923. – № 6–7. – S.44–71.

Mamontov Y. Teatral'na publitsystyka [Theatrical Journalism] / Y. Mamontov. – K. : Mystetstvo, 1967. – 327 s.

Humeniuk V. I. V peredchutti sotsialistychnoho totalitaryzmu (Pro piesu Volodymyra Vynnychenka "Velykyi Molokh") [In Anticipation of Socialist Totalitarianism (About the Play by Volodymyr Vynnychenko "The Great Molech")] / V. I. Humeniuk // Kultura narodov Prychernomoria [Culture of the Peoples of Black Sea Coast]. – 2001. – № 17. – S. 168–171.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-13

Номер

Розділ

Статті