КОРДОН ТА НЕЛЕГАЛЬНА МІГРАЦІЯ У ТВОРІ ЛУЇСА АЛЬБЕРТО УРРЕА "ШЛЯХ ДИЯВОЛА. ПРАВДИВА ІСТОРІЯ"

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/philology.2(100).2023.80-89

Ключові слова:

сучасна мексикано-американська література, Луїс Альберто Урреа, метафора кордону, документальна повість , ідентичність нелегальних мігрантів

Анотація

Упродовж останніх десятиріч американські письменники мексиканського походження з особливою чуттєвістю ставляться до теми кордону та нелегальної міграції, що в контексті відносин США та Мексики оприсутнюється в кожен історичний період із різних перспектив. Ця стаття зосереджена на документальній повісті Луїса Альберто Урреа "Шлях диявола", де представлено реальні моменти з життя тих, хто відважився змагатися з пустелею, щоб досягти омріяного краю. Автор повісті критикує владу Мексики, яка спостерігає за тим, як люди гинуть, і при цьому обмежується хіба просто лозунгами. З іншого боку, він також розкриває зневагу американського уряду до проблем на кордоні. У статті проблематика документального твору Л. А. Урреа контекстуалізована в широку парадигму сучасних досліджень про міграцію, економічне зубожіння й безправність нелегальних мігрантів. Життя нелегалів прописане в дискримінативні інфраструктури розвинутих суспільств, представники яких убачають у мігрантах загрозу для своєї безпеки та влаштованості життя. У дослідженні проаналізовано, як документальний текст Л. А. Урреа спонукає до переосмислення образу Іншого в західному світі, який завжди піклується про те, щоб Інший існував як відразливий, менш розвинутий чи злочинний і відповідно давав змогу Заходу бачити себе в привабливому світлі. Риторика повісті корелює також із сучасною критикою глобалізації та глобального капіталу, які спричинюють ще більше збідніння менш розвинутих економік і спонукають людей до пошуків кращого життя. Символ кордону як межі, що відокремлює спільноти, проаналізовано в контексті сучасних підходів до просторових розмежувань, що ілюструють страх і занепокоєння людей, які викликані суспільними негараздами. Окрему увагу в статті зосереджено на просторі пустелі, яка незворушна під впливом часу, є німим свідченням історії, адже її територія помережена тисячами стежок і слідів, які губляться в пекучих пісках.

Посилання

Acosta, A. (2017). The Posthegemonic Turn / New Approaches to Latin American Studies: Culture and Power / Ed. by Poblete Juan. Routledge. P. 206–18.

Adolfo, B. (2022). Narrating Cross-Border Migration, Writing Subjects without History: On Luis Alberto Urrea’s The Devil’s Highway and Francisco Cantú’s The Line Becomes a River. Melus. 47 (2). P. 170 –191. https://doi.org/10.1093/melus/mlac035 (reference date: 07.02.2023)

Andreescu, R. (2019). In the Desert, We are All Illegal Aliens: Border Confluences and Border Wars in Luis Alberto Urrea’s The Devil’s Highway. American, British, and Canadian Studies. 33(1). Pp. 189–205. https://doi.org/10.2478/abcsj-2019-0022 (reference date: 07.02.2023)

Attali, J. (2004). La Voie humaine: Pour une nouvelle social-démocratie. Fayard. 224 p.

Bańka, E. (2020). Walking with the Invisible: The Politics of Border Crossing in Luis Alberto Urrea’s The Devil’s Highway: A True Story. Polish Journal for American Studies. 14. P. 59–139.

Bauman Z. (2007). Liquid Times. Living in an Age of Uncertainty. Polity. 128 p.

Caldeira, T. (1998). Fortified Enclaves: The New Urban Segregation. Public Culture. 8. P. 303–328. https://doi.org/10.1215/08992363-8-2-303 (reference date: 07.02.2023)

Grandin, G. (2019). The End of the Myth: From the Frontier to the Border Wall in the Mind of America. St Martin's Press. 369 p.

Gumpert G., Drucker S. (1998). The Mediated Home in the Global Village. Communication Research. 25. P. 422–438.

Harley, J. B. (2001). The New Nature of Maps: Essays in the History of Cartography. Edited by Paul Laxton, The John Hopkins University Press. 352 p.

Kil, S. H., Menjívar, C. (2006). The ‘War on the Border’: Criminalizing Immigrants and Militarizing the U.S.-Mexico Border / Immigration and Crime: Ethnicity, Race, and Violence. Edited by Ramiro Martinez, Jr. and Abel Valenzuela, Jr., NYU Press. P. 164–188.

Rancière, J. (2015). Who Is the Subject of the Rights of Man? / Dissensus: On Politics and Aesthetics. Edited and translated by Corcoran Steven. Bloomsbury. P. 70–83.

Sheren, Ila N. (2019). Stealth Crossings: Performance Art and Games of Power on the Militarized Border / Border Spaces: Visualizing the U. S.-Mexico Frontera. Edited by Katherine G. Morrissey and John-Michael Warner. The University of Arizona Press. P. 134–150.

Urrea L. A. (2004). The Devil’s Highway: A True Story. New York: Hachette. 256 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-05

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО